ציור החודש
הדפס מנייר זכוכית
פעילות יצירה זו, מהנה מאד עבור רוב הילדים, מעצם השונות שלה מפעילויות ציור ויצירה אחרות והשימוש בחומרים “של גדולים”, כמו נייר זכוכית, או מגהץ (בידי המבוגר, כמובן).
בשלב ראשון, מציירים בגירי שמן, פנדה, על גבי נייר זכוכית. ככל שהנייר יהיה עדין, כך גם הציור המודפס וככל שהנייר יהיה גס, הציור יקבל מראה “מחוספס” ומעניין. רצוי לצייר בקווים עבים ובצבעים עזים. צבע לבן לא ייראה כלל בהדפס על דף לבן.
לפעילות זו יתרון של התמודדות עם תחושות שונות, תחושת הנייר המחוספס מול תחושת גירי השמן הרכים. ילדים רבים יהנו מגרייה תחושתית זו ואחרים יהיו רגישים לה.


הניחו לדף להתקרר מעט, פיתחו וגלו את התוצאה המפתיעה!
ציור שחור!
ציור שחור, הינו ציור המתבצע על ידי צביעה ומילוי שטחים בצבעי פנדה (גירי שמן), וציור בעזרת חריטה ב”כלי כתיבה” דק מאד, כמו קיסם שיניים. פעילות המערבת צביעה, ציור, פיתוח יכולת התמדה בפעילות הדורשת השקעת כוח פיזי רב, לאורך זמן .פיתוח כוח ביד וחיזוק השרירים, תאום בין שתי הידיים (תאום בילטראלי), אחיזה עדינה של כלי כתיבה, הפרדת תנועה ותנועתיות עדינה בכף היד, פיתוח היצירתיות והדימיון ועוד ועוד…
תחילת העבודה, מריחת צבע פנדה על כל הדף, בצפיפות, מבלי להשאיר חללים לבנים.
ניתן למרוח צבעים באופן חופשי, או לחילופין ניתן לחלק את הדף לשטחים ע”י מתיחת קווים רוחביים ואורכיים בדף, עם או בלי סרגל.
מומלץ לצבוע בצבעים בהירים, שיבהקו ויבלטו על רקע השחור. אין לצבוע בשחור בשלב זה.

חלוקת הדף לשטחים עם, או בלי סרגל

וצביעת השטחים

כיסוי הדף הצבעוני בשכבת פנדה שחורה
בהמשך, מכסים את הדף הצבעוני בשכבה נוספת של צבע פנדה שחור. שוב, כיסוי מלא ללא מרווחים. הצביעה קשה עבור חלק מהילדים וייתכן שיזדקקו לעזרה. ניתן לחלק את העבודה ולצבוע בתורות.

בהצלחה ובהנאה!
ולסיום מציירים תוך חריטה בשכבה השחורה, המגלה את הצבעים שמתחת, בעזרת חוד של דוק, קיסם, שיפוד או עיפרון לא מחודד.
צביעת דף שקף
שני בן השבע, בחר להעתיק ציור מחוברת עבודה. העתקת הציור אל השקף נעשית באופן פשוט הניתן לביצוע בקלות בבית. מכינים מראש ציור שהילד צייר לבד, או ציור שמעתיקים מחוברת, עיתון וכדומה… מדביקים בעזרת נייר דבק, שקף אל דף הציור. כעת, בעזרת טושי שקפים (מרקרים), צובעים את שטחי הציור על גבי השקף ולבסוף עוברים על הקווים התוחמים את שטחי הציור. כעת מסירים את הדף והרי לפנינו ציור על רקע שקוף, הניתן לתליה על חלון, קיר, מראה או דלת. ניתן למסגר את הציור מסביב בעזרת הדבקת צלוטייפ צבעוני, כמו בדוגמא, או לחילופין על יד צביעת המסגרת או הדבקת מדבקות צבעוניות מסביב.
בעזרת פעילות זו, ניתן לעבוד על שיפור המיומנות הגרפומוטורית, פיתוח יכולת הדיוק הגרפומוטורי, היכולת לעבור על קו, לצבוע ולמלא שטחים בעזרת טוש, תוך שימוש בפעילות עם תוצאה מרהיבה המונעת תסכול מהילד ומספקת תחושת הצלחה ומסוגלות.