סטודנטים 2017-11-13T17:25:52+00:00

סטודנטים

התארגנות מוגדרת כיכולת ליצור רצף פעולות מסודר, מתוכנן, עקבי והגיוני בכדי לבצע מטלה מתחילתה ועד סופה ביעילות. בהתארגנות יעילה משולבים מרכיבים של: יוזמה ורצון לבצע את המטלה, איסוף מידע הרלוונטי לפעילות, תכנון המשימה וביצוע רצף של פעילויות מחשבתיות ו/או מוטוריות בצורה הגיונית, ובקרה על הביצוע והתוצר.

בכל השלבים הנ"ל יש להתחשב במרכיב הזמן (למשל: התחשבות באורך הזמן שלוקח לבצע את הפעולה ובעיתוי ביצוע הפעולה). להיות מסוגלים לשמור על עקביות בביצוע המטלה ולהישאר מרוכז. להתמקד בעיקר ולא בתפל. לדעת מתי וכיצד לסיים את המטלה ולבדוק את התוצר שהתקבל.

סטודנטים המתקשים בכך עלולים לגלות קושי בחלק מתחומי התפקוד הבאים ועוד רבים כהנה:

  • התארגנות יעילה בבוקר ויציאה בזמן ללימודים.
  • איחורים תכופים.
  • שיכחת הכנת שיעורי-בית, עבודות להגשה או להתכונן למבחנים. קושי בניהול יומן.
  • קשיים בארגון החומר ללמידה וקושי בניהול הזמן לקראת למידה למבחן. קושי לדעת כמה זמן להקדיש ללמידה לכל מקצוע (ו/או לכל מבחן) ומתי. קושי בעריכת סדרי עדיפויות.
  • קושי לענות על מבחן בצורה יעילה תוך התחשבות באספקט הזמן ומורכבות השאלות ובהפעלת אסטרטגיות התארגנות יעילות תוך פתרון המבחן.
  • קושי בהתנהלות יעילה לאורך היום והשבוע. קושי באיזון הזמן המוקדש לפנאי, עבודה, ולמידה.
  • דחיית משימות ו/או קושי לעמוד במועד הגשת העבודה.
  • קושי בוויסות רגשי בעת מפגשים חברתיים ובין-אישיים.
  • השפעה שלילית של קשיי ההתארגנות על פיתוח מערכות יחסים וביסוסן.

כאשר הקושי בהתארגנות פוגע בסטודנט או במשפחתו, פוגע בשגרת היום- יום ובתפקוד היומי, מעכב את הצלחתו בתחומים שונים או מונע ממנו לבטא את יכולותיו – מומלץ לפנות לטיפול.

ניתן לקרוא עוד על קשיי התארגנות אצל סטודנטים בתפריט ה"מאמרים" בתחום